DayZ - Standalone-Stable-Patch (0.49.124971): Patchnotes veröffentlicht
Die Veröffentlichung von Patch 0.49 für die Standalone-Version von DayZ lässt zwar auch weiterhin auf sich warten, immerhin gibt es jetzt aber schon die offiziellen Patchnotes für das Stable-Update.
Mit sich bringen wird der neueste Patch, der bereits seit einiger Zeit für den experimentellen Entwicklungszweig erhältlich ist, unter anderem neue Events in der Spielwelt, darunter Helikopter-Absturzstellen und Vehikel-Spawns. Außerdem gibt es divese neue Gegenstände und Waffen, neue Zombie-Variationen und neue Animationen. Zudem wurden diverse Fehlerbehebungen vorgenommen.
Wann genau das neue DayZ-Update erscheinen wird, ist bisher noch nicht bekannt. Es dürfte aber wohl innerhalb der nächsten paar Stunden soweit sein. Nachfolgend die offiziellen Original-Patchnotes
Mit sich bringen wird der neueste Patch, der bereits seit einiger Zeit für den experimentellen Entwicklungszweig erhältlich ist, unter anderem neue Events in der Spielwelt, darunter Helikopter-Absturzstellen und Vehikel-Spawns. Außerdem gibt es divese neue Gegenstände und Waffen, neue Zombie-Variationen und neue Animationen. Zudem wurden diverse Fehlerbehebungen vorgenommen.
Wann genau das neue DayZ-Update erscheinen wird, ist bisher noch nicht bekannt. Es dürfte aber wohl innerhalb der nächsten paar Stunden soweit sein. Nachfolgend die offiziellen Original-Patchnotes
- Hunting Knife
- Balaclava (different versions)
- Firefighter jacket (different versions)
- Cattle Prod
- Stun Baton
- Telescopic Baton
- MASKA helm
- Medical Thermometer
- RDG-5 Explosive Grenade
- Soviet Officer Hat
- Various spawn table changes
- New melee hit detection
- Player temperature
- Resuscitation
- Fibrillation
- New events (helicopter crashes, vehicle spawns etc.)
- New door implementation
- Players can now run up and down the stairs
- Zombie variations
- First iteration of central economy
- Animal navmesh
- Digging Animations
- New restrained crouch pose
- New restrained crouch walk
- CPR animations
- New zombie walks, runs, sprints and idle variations
- Ragdoll changes
- Duplication techniques removed
- Shotgun pellets in multiplayer are now working
- Player can no longer take an item in hand while handcuffed
- Various gesture related fixes and polishing
- Raised move with bow in Standing stance and rotations with bow
- Minor polishing for different reloads
- Unintended fishing cancellation by player movement should be reduced
- Wearing raincoat and gorkas now prevents you from soaking from rain
- Clothes drying revisioned
- Berry picking, tree and kindling gathering and worms digging can now be cancelled
- Player gets wet even when only partially submerged in water
- Ruined axe warning message
- Balaclava mask can get wet
- Weather client synchronization
- 7.62x39 cartridges have weight
- Rags and sticks are spent when they are in hand before crafting starts
- Allowed swing detection for most melee weapons
- Added sound, music, radio and speech fade in dead state
- Battery licking animation for check battery action
- Various desync issues
- Various server performance issues
- Player can no longer change weapon when in water
- Player collisions adjusted to reduce clipping through walls in various situations
- Fixed an issue where certain gestures would not get called from raised stance
- Fixed footstep sounds in various moves
- Fixed an issue where the player could fall to the ground after performing "Drink All" action
- Fixed an issue where on occasion, one player restraining another would not result in succesful restrained animation on the player being restrained
- Fixed an issue where the player entering water would not get disarmed automatically under certain circumstances
- Persistence (Events do not get loaded properly after server restart)
- Persistence (Server state can become corrupted due to grenades stored in containers)
- Melee (When using rapid left click there is a high chance that melee weapon will get switched)
- Broken shadows in some cases
- Zombies are unable to get into some of the buildings.
- Events (bad positioning on spawn, items might spawn below ground, can be seen on inventory screen)